Prenumerata
Sucha 35B
30-601 Kraków

Wielkie plany kontra MAŁY WIRUS

Ilekroć chcemy Wam przybliżyć poprzez artykuły i fotorelacje , czym zajmujemy się w Saletyńskim Biurze Turystyczno-Pielgrzymkowym „La Salette Travel”, tylekroć decydujemy się jednak na opisanie i pokazanie fascynujących miejsc, do których dotarliśmy w ostatnim czasie z naszymi pielgrzymami. Przygotowując materiał do publikacji, na nowo przezywamy chwile spędzone w trasie, wracaliśmy do świętych miejsc, starannie dobieramy fotografie, by jak najpełniej oddać na papierze klimat niedawno zakończonej pielgrzymki. Tym razem przyszło nam się zmierzyć z zadaniem niezwykłym. Bowiem gdy wirus uziemił na płytach lotnisk samoloty, zamknął hotele i kościoły, przywrócił kontrole graniczne, spowodował szereg obostrzeń i wywołał powszechny strach, również u nas dokonała się mała rewolucja…

Jest

Bezprecedensowa sytuacja związana z rozpowszechnianiem się po świecie covid-19 w relatywnie krótkim czasie zweryfikowała plany biura i naszych pielgrzymów. O ile pewnego rodzaju trudności są naturalne i stanowią nieodzowny element naszej pracy – zarówno w stacjonarnym biurze, jak i w terenie podczas pilotażów – o tyle konfrontacja z pandemią wyniosła te przeciwności na zupełnie nowy poziom. Trzeba przecież pamiętać, że organizacja każdego wyjazdu to szereg szczegółowych ustaleń, wiele małych puzzli tworzących razem podróżniczą układankę. Każdy z nich musi być na właściwym miejscu, by nie zaburzyć całości. Zazwyczaj jeśli jeden z nich się zgubi, szybko zastępujemy go nowym.

Tymczasem covid-19 wywołał sytuację, która nigdy wcześniej nie miała miejsca, gdy wszystkie nasze plany, misternie składane nieraz od wielu miesięcy, rozpadły się w drobny mak. Coraz częściej otrzymywaliśmy informacje o zamkniętych granicach, odwołanych lotach, anulowanych rezerwacjach hotelowych, niedostępnych obiektach sakralnych oraz atrakcjach turystycznych i przyrodniczych. Kontaktowaliśmy się także z naszymi kontrahentami i przyjaciółmi w różnych zakątkach świata, śledziliśmy doniesienia w środkach masowego przekazu, by mieć kompletny obraz sprawy. Z jednej strony byliśmy w pełni świadomi zaistniałej sytuacji, z drugiej przecieraliśmy oczy ze zdumienia, bo jeszcze kilka miesięcy wcześniej nawet nie przypuszczaliśmy, że zakaz latania, zamknięte drzwi i dystans społeczny staną się naszą codziennością.

Niestety konieczne stało się odwołanie wyjazdów zagranicznych, w tym tras, których szczególnie wyczekiwali nasi pielgrzymi. A gdy wirus dotarł do Polski i było bardzo prawdopodobne, że pozostanie z nami na dłużej – nieuniknione było również zamknięcie naszego krakowskiego biura dla gości z zewnątrz. Dla wspólnego bezpieczeństwa zdecydowaliśmy się ograniczyć spotkania twarzą w twarz. Od tej pory mogliśmy się kontaktować z pielgrzymami za pośrednictwem telefonu, skrzynki e-mail i Messenger-a.
(…)
Chociaż nie wiemy, co przyniesie przyszłość i jak będzie wyglądało życie po pandemii, to staramy się patrzeć przed siebie z optymizmem i rozsądkiem. Bardzo chcemy tez wierzyć, że ogólnoświatowy kryzys związany z covid-19 jest stanem przejściowym i w nieodległym czasie wrócimy do pracy w dotychczasowym rytmie oraz że znów zamiast listów odwołujących kolejną podróż na koniec świata wyślemy pisma potwierdzające wyjazd w jednym z naszych ulubionych kierunków (a tych , tak na marginesie, jest całkiem sporo).
Aktualna, uzupełniana na bieżąco oferta oraz wszelkie szczegóły są tradycyjnie dostępne na naszej stronie internetowej: www.pielgrzymki.saletyni.pl

Niezmiennie zapraszamy też do kontaktu telefonicznego i mailowego z naszym biurem
tel.: +48 12 269 36 33
tel. kom.: +48 662 101 338
e-mail: pielgrzymki@saletyni.pl

Mamy nadzieję, że oczekiwana od dawna poprawa nastąpi i niebawem znów spotkamy się na pielgrzymim szlaku!

Czytaj nowy numer 4/2020 „LaSalette” Posłaniec Matki Bożej Saletyńskiej z tematem przewodnim <<Modlitwa osobista>>.
Zostań prenumeratorem naszego saletyńskiego dwumiesiecznika!

Okładka LaSalette 4/2020 Modlitwa osobista

Zostań prenumeratorem naszego saletyńskiego dwumiesiecznika!   Szczegóły – >TUTAJ